windows: inloggen via server.

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

PHP ontwikkelaar

Functie Jij komt te werken in een development team van 9 man. Het grootste deel doet back end development en daarnaast is er 1 teamlead en 1 tester in het team. Dit Agile team is van groots belang voor de organisatie omdat zij voornamelijk alle eigen systemen in-house ontwikkelen. Naast het door ontwikkelen van het bestaande platform en de software die daarbij komt kijken, zul jij je ook bezighouden met het realiseren en opzetten van nieuwe projecten binnen het bedrijf. Je staat nauw met de klant in contact om zo hun wensen zo goed mogelijk te kunnen realiseren. Daarnaast ontwikkel

Bekijk vacature »

SAP HANA Developer

Vacature details Vakgebied: Software/IT Opleiding: Senior Werklocatie: Veldhoven Vacature ID: 13382 Introductie We is looking for a HANA Developer to work for our client. The candidate has to have an experience in building Data Intensive Applications (DIA’s). The role of a HANA Developer at ASML involves working on building Data Intensive Applications in an industrial/enterprise environment. The primary responsibility is to handle data from various sources and determine the best way to structure it for use by data analysts, who will run queries and algorithms against it for predictive and prescriptive analytics through machine learning. Wat verwachten we van jou?

Bekijk vacature »

Laravel / PHP developer

Functie omschrijving Wij zijn op zoek naar een Medior PHP / Laravel Developer voor een IT-consultancy in de omgeving van Hoofddorp! Ben jij op zoek naar een leuke nieuwe uitdaging binnen een veelzijdige werkomgeving? Lees dan snel verder! Binnen dit bedrijf werk je in een ontwikkelteam, waarin je zeer betrokken bent en meedenkt over softwareoplossingen. Binnen dit Team hou je je bezig met het aanpassen, verbeteren en vernieuwen van de logistieke oplossingen. Je zult je bezig houden met de volgende werkzaamheden: Je gaat aan de hand van de wensen van klanten software ontwikkelen; Je bent bij het gehele proces betrokken;

Bekijk vacature »

WordPress & Azure Developer

Dit ga je doen Zowel front- als back-end development aan de online website omgeving; Het up-to-date houden van alle WordPress-sites; Koppelingen maken tussen applicaties; Meedenken en adviseren over verbeteringen; Development door middel van WordPress, Javascript, HTML en CSS; Werken binnen Scrum/Agile team. Hier ga je werken Voor een grote overheidsinstelling in Den Haag zijn wij opzoek naar een WordPress developer, met kennis en ervaring op het gebied van Azure. De organisatie zit in een grote transitie waarbij de gehele website/online omgeving vernieuwd zal gaan worden. Binnen dit Scrum/Agile team ben je verantwoordelijk voor deze grote migratie/ombouw van de omgeving. De

Bekijk vacature »

Software ontwikkelaar ASP .Net / C#

Functie omschrijving Gezocht! Software ontwikkelaar. Ben jij bekend met termen als ASP .Net, C# en SQL? Ben jij op zoek naar een afwisselende en uitdagende IT-functie binnen de agrarische sector? En omschrijf jij jezelf als zelfstandig, enthousiast en proactief? Dan hebben wij de perfecte functie voor jou! Als Software ontwikkelaar binnen deze organisatie ben je samen met één andere collega verantwoordelijk voor de ontwikkeling en modificatie van het support en controle programma dat binnen dit bedrijf gebruikt wordt. Je gaat hierbij bijdragen aan de vertaling van klantwensen naar effectieve softwareoplossingen. Verder bestaan je werkzaamheden uit: Technische uitwerking van de business

Bekijk vacature »

Fullstack Developer

Functieomschrijving Voor een erkende werkgever in regio Etten-Leur zijn wij op zoek naar een Fullstack Developer met PHP/Laravel ervaring. Je gaat aan de slag met het bouwen van maatwerk software voor klanten die actief zijn in een specifieke markt. Als fullstack developer ben je samen met een enthousiast team van 7 collega’s verantwoordelijk voor de ontwikkeling, beheer en innovatie van informatiesystemen voor klanten in een specifieke branche. Verder ondersteun je complexe uitdagingen van klanten. Je brengt hun wensen in kaart en vertaalt deze door naar maatwerk software. Ervaring met Laravel is een must. Om de klant zo goed mogelijk te

Bekijk vacature »

Team Lead/ Lead developer gezocht (Hands-on, PHP,

Functie Als Team Lead ben je de leider van één van de ontwikkelteams binnen de organisatie. Je leidt als lead developer een goed draaiend team dat werkt aan complexe en duurzame applicaties en API’s. Vanuit je kennis en ervaring ben je in staat het grote plaatje te blijven overzien, en kritisch mee te denken over bijvoorbeeld de architectuur, maar ook de algehele aanpak binnen het project. Je laat je team niet alleen technisch goed functioneren maar ben ook betrokken bij het menselijke aspect. Zo weet jij je collega’s te motiveren en begeleiden in hun dagelijkse werk. Buiten het team ben

Bekijk vacature »

Software developer

Functieomschrijving Voor een gewaardeerde werkgever in de regio van Middelburg zijn wij op zoek naar een ambitieuze PHP/Symfony Developer. Een enthousiast persoon die het development team komt versterken met het aanpakken van complexe en nieuwe projecten. Ben jij op zoek naar een baan met veel uitdaging binnen een snelgroeiend e-commerce bedrijf, waar je de tijd en ruimte krijgt voor zowel persoonlijke als professionele groei? Lees dan snel verder! Dit ga je doen: Aanpassingssuggesties van collega’s in kaart brengen, vervolgens te analyseren en daarna te concluderen of de aanpassing een verbetering is; Ontwikkeling en beheer van de serviceportal in Symfony en

Bekijk vacature »

Ervaren PHP Software Developer

Functieomschrijving Voor een toffe opdrachtgever in regio Breda zijn wij op zoek naar een medior PHP Developer met affiniteit met Laravel. Je komt te werken bij een uitdagende opdrachtgever met supergave klanten in een specifieke branche. Als PHP ontwikkelaar ben je samen met een vooruitstrevende team van 6 collega’s verantwoordelijk voor de ontwikkeling, beheer en het vernieuwen van informatiesystemen voor een specifieke branche. Je ondersteunt complexe uitdagingen van klanten. Vervolgens breng je hun wensen in kaart en vertaalt deze door naar maatwerk software. Affiniteit met Laravel is een pré. Om de klanten zo goed mogelijk te ondersteunen en snel in

Bekijk vacature »

Software Developer

Functie omschrijving In deze functie ga je aan de slag met het door ontwikkelen van de interne software. Zij maken gebruik van een CRM, wat door de hele organisatie gebruikt wordt. Andere taken: Je gaat het CRM-systeem door middel van PHP verder ontwikkelen; Verder bouw je verschillende API's en koppelingen tussen systemen; Ook ga je collega's ondersteunen bij vragen over de software en applicaties; Deelnemen aan overleggen met het development team; Bij interesse is er de mogelijkheid om junioren te gaan begeleiden. Bedrijfsprofiel Dit bedrijf is actief binnen de telecombranche. Het hoofdkantoor zit in regio van Den Bosch en er

Bekijk vacature »

Software Developer C# / ASP .Net

Functie omschrijving Ben jij een software ontwikkelaar die bekend is met termen ASP .NET, C# en SQL? Lees dan snel verder! Voor een bedrijf binnen de agrarische sector zijn wij namelijk op zoek naar een zelfstandige, enthousiaste en proactieve Software Developer die open staat voor een afwisselende functie met veel uitdaging. Binnen deze organisatie ben jij als Software Developer samen met één andere collega verantwoordelijk voor de ontwikkeling en modificatie van het support en controle programma dat binnen dit bedrijf gebruikt wordt. Hierbij draag jij bij aan de vertaling van klantwensen naar effectieve softwareoplossingen. Daarnaast ben je verantwoordelijk voor: Schatten

Bekijk vacature »

Java Full Stack Developer

Java Full Stack developer What makes Cognizant a unique place to work? The combination of rapid growth and an international and innovative environment! This is creating a lot of opportunities for people like YOU — people with an entrepreneurial spirit who want to make a difference in this world. At Cognizant, together with your colleagues from all around the world, you will collaborate on creating solutions for the world's leading companies and help them become more flexible, more innovative and successful. And this is your chance to be part of the success story: we are looking for a (Senior) Java

Bekijk vacature »

Back-end ontwikkelaar

Functie omschrijving Wil jij meebouwen aan diverse databasesystemen in een klein bedrijf met een platte organisatie? In een team van ruim 10 ontwikkelaars wordt er aan diverse ICT oplossingen gewerkt. Jouw taken hierbij zullen bestaan uit: Het onderhouden en door-ontwikkelen van bestaande databases. Denk hierbij aan schema verbeteringen en performance-tuning. Bij nieuwe ontwikkelingen ga jij ook bezig met het bouwen van het databaseschema. Omdat je in een klein team werkt zal je ook de C# routine verder uitbouwen en ontwikkelen. Ook kan je meedraaien in algemene refactory-, ontwikkel- of testwerkzaamheden. Je zal voornamelijk gebruik maken van de volgende technieken: .NET

Bekijk vacature »

Lead C++ Developer

The role of Lead C++ Developer As Lead C++ Developer at KUBUS you will be responsible for the implementation design of requirements and the software architecture of the desktop applications of BIMcollab, our platform for 3D model validation and issue management aimed at improving the quality of 3D building design models. Better 3D models lead to better buildings, thus contributing to the sustainability of the built environment with smarter use of materials, less waste and energy-efficient buildings. A good user experience is of paramount importance to us; we go for innovation and quality in our development. In your role as

Bekijk vacature »

(Junior) Back-end Ontwikkelaar

Functie omschrijving We are looking for a dutch native speaker Altijd al willen werken bij een organisatie, die maatwerk applicaties bouwt, die echt impact hebben in de maatschappij? Dit is je kans. Voor een kleine organisatie in de regio van Eindhoven ben ik op zoek naar een C# Ontwikkelaar. Jij gaat aan de slag met de ontwikkeling van maatwerk software en applicaties. Deze organisatie werkt voor grote organisaties in Nederland, maar ook voor het MKB. De projecten waar je aan gaat werken zijn erg divers, waardoor je werk uitdagend blijft en je erg veel kan leren. Verder ga je aan

Bekijk vacature »

Pagina: 1 2 volgende »

Php knipper

php knipper

07/02/2014 16:52:09
Quote Anchor link
Hallo,

Wij hebben ongeveer 25 computers en ongeveer 100 mensen die hieraan kan. Nu willen wij dit effectiever laten werken door alles op 1 server te zetten (gebruikers en bestanden). Nu kreeg ik dat idee toen ik deze foto zag
Afbeelding

Maar hoe werkt dit?
Wat heb je er voor nodig?
Werkt dit ook met een lokale windows/lunex server?

Alvast bedankt,
Knipper

PHP hulp

PHP hulp

24/11/2024 17:17:57

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

07/02/2014 17:19:50
Quote Anchor link
Een Domain-controller moet je dan opzetten. Dan heb je een globale controle over de rechten op de PC's en het inloggen.

Je zult dan in ieder geval een Windows Server-pakket moeten aanschaffen.
Gewijzigd op 07/02/2014 17:22:20 door - Ariën -

Php knipper

php knipper

07/02/2014 19:08:37
Quote Anchor link
daar ben ik al achter gekomen.

Moet dat domein via die server of een dns?
moet dat op een server of kan dat op een pc en wat is het beste?
Hoeveel computers kan dit aan op hetzelfde moment?
Kan ik hier ook programma's op zetten voor alle gebruikers?

Sorry voor de vragen maar ik zou echt niet weten waar ik een duidelijk antwoord vindt in het nederlands.

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

07/02/2014 19:26:26
Quote Anchor link
Dat domein (niet verwarren met domeinnaam) maak je op de server aan. Verder kan je deze op elke krachtige PC installeren.

Hoeveel computers hangt van je licentie af, en je kan ook een terminalserver installeren waar je programma's centraal op installeert.
Gewijzigd op 07/02/2014 19:30:11 door - Ariën -

Php knipper

php knipper

07/02/2014 22:10:29
Quote Anchor link
bedankt voor je snelle reactie,

En wat is het beste, het installeren op een server of op een computer (zelf samengestelt)?

Willem vp

Willem vp

07/02/2014 23:49:37
Quote Anchor link
Php knipper op 07/02/2014 22:10:29:
En wat is het beste, het installeren op een server of op een computer (zelf samengestelt)?

Bij 25 computers en 100 gebruikers zou ik niet zelf gaan lopen rommelen met consumententroep, maar fatsoenlijke server-hardware aanschaffen. Of je de server dan zelf bouwt of kant en klaar koopt is je eigen keuze, maar neem in ieder geval geen consumentenkwaliteit, want die is bedoeld om maar een uur of 10 per dag aan te staan en dat kan op langere termijn inhouden dat je vaker storingen krijgt.

Php knipper

php knipper

08/02/2014 11:32:22
Quote Anchor link
Maar steeds als ik info vraag zijn dat foto's van een computer in plaats van een server. Ook zie ik soms een bureaublad.

Php knipper

php knipper

12/02/2014 21:42:38
Quote Anchor link
Ik heb nu een oude pc (win xp 32 bit) op deze probeer ik nu de 2008 server versie te zetten (2012 wordt niet ondersteunt voor 32 bit. Echter komt er volgende scherm om

Afbeelding
Gewijzigd op 12/02/2014 21:43:03 door php knipper

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

12/02/2014 21:56:39
Quote Anchor link
Ik vraag me af of de PC de hele boel überhaupt wel zal trekken met zijn hardware? Je geeft al zelf aan dat het een oude PC is.

Php knipper

php knipper

12/02/2014 21:58:28
Quote Anchor link
het is puur om te testen of hij doet wat wij verwachte, uiteraard is het niet de bedoeling dat deze echt dienst zal doen. Als het aan de verwachtingen voldoet komt de echte server
Gewijzigd op 12/02/2014 21:59:18 door php knipper

Willem vp

Willem vp

12/02/2014 23:47:34
Quote Anchor link
Deze foutmelding zie je meestal als de Boot Configuration Data (BCD) corrupt is geraakt of door bijvoorbeeld een hardware-wijziging niet meer overeenkomt met de werkelijkheid. De boot manager kan dan niet de juiste gegevens van de disk laden en dat triggert deze foutmelding.

Omdat dit een nieuwe installatie is, kan de BCD in ieder geval niet corrupt zijn geraakt en is er dus een andere reden waarom het systeem niet bij de betreffende bestanden kan komen. Dat kan bijvoorbeeld zijn door een loszittende diskkabel of geheugenmodule, een instellingsfout in de BIOS of een disk controller die niet (meer) door Windows wordt ondersteund.

Php knipper

php knipper

13/02/2014 17:30:19
Quote Anchor link
ik heb alles gecontroleerd alles zit vast, ook de bios gereset, toch blijft het error scherm verschijnen

wanneer ik de voeding van de harde schijf los maak komt de fout er ook op.

Jan R

Jan R

14/02/2014 07:46:40
Quote Anchor link
probeer eens in veilige dos modus te starten. dan een check disk(commando chkdsk c:)
Daarna proberen op te starten

Php knipper

php knipper

15/02/2014 12:39:16
Quote Anchor link
het probleem was de dvd waarmee ik hem wilde installeren, ik heb een andere geprobeerd en nu is hij geinstalleert. Ik heb een domein aangenaamkt en er treed weer een probleem op.

Afbeelding

Willem vp

Willem vp

16/02/2014 01:13:26
Quote Anchor link
Het helpt als je de foutmelding leest... :-/

Het korte antwoord: je domain client kan geen domain server vinden in DNS. Dit kun je verhelpen door de domain controller in te stellen als eerste DNS-server in je netwerk-instellingen.

Het lange antwoord: de domain client doet een DNS-query voor een SRV-record met naam _ldap._tcp.dc._msdcs.user.vtst.be. Daarop zou een antwoord terug moeten komen waarin de hostname van de domain controller staat, zodat de client weet waar hij zich moet melden.

Als je domein en/of DNS-server niet goed is geconfigureerd komt er geen antwoord terug op de DNS query en krijg je de RCODE_NAME_ERROR uit je screenshot.

Wanneer je domain controller ook de primaire DNS-server voor je domein is, werkt alles over het algemeen automatisch goed. Zit je in een omgeving waar een striktere functiescheiding wordt gehanteerd, dus de Active Directory en DNS staan op verschillende servers (en DNS draait misschien niet eens op een Windows-machine), dan moet je handmatig het SRV-record aanmaken.

Php knipper

php knipper

18/02/2014 16:52:49
Quote Anchor link
ik heb nu alles opnieuw geinstalleert en het help niet.

wat bedoel je met "Wanneer je domein controller ook de primaire DNS-server voor je domein is, werkt alles over het algemeen automatisch goed" enkel user.vtst.local (heb de be verandert) heb ik ingediend.

Ger van Steenderen
Tutorial mod

Ger van Steenderen

18/02/2014 18:37:58
Quote Anchor link
Willem vp op 16/02/2014 01:13:26:

Het korte antwoord: je domain client kan geen domain server vinden in DNS. Dit kun je verhelpen door de domain controller in te stellen als eerste DNS-server in je netwerk-instellingen.

Dat betekent dus op de client.

Je stelt dus het IP van de server in als primaire DNS-server op de PC's waarmee je op het domein wilt inloggen.
Op de server zelf de DNS servers van je ISP.

Php knipper

php knipper

18/02/2014 21:43:16
Quote Anchor link
ok, ik heb het verandert

het ip van de ISP
Afbeelding

Ger van Steenderen
Tutorial mod

Ger van Steenderen

18/02/2014 21:47:09
Quote Anchor link
Regel 1 in networking:
Geef essentiele apparaten altijd een VAST ip adres!

Php knipper

php knipper

19/02/2014 12:19:39
Quote Anchor link
We zijn op dit moment aan het testen, als alles gaat (wat nog niet is) en het doet wat wij verwachten dan gaan we de toestellen en dergelijke aanschaffen.

Echer blijf ik DNS problemen hebben, het ip adres hier verandert trouwens niet altijd. Heel vaak hetzelfde.

Php knipper

php knipper

20/02/2014 19:58:29
Quote Anchor link
ik ben al een stap verder, nu krijg ik als ik een deel ingeef van het domein een inlogveld en nadien een foutmelding anders krijg ik meteen een foutmelding

Afbeelding

Pagina: 1 2 volgende »

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.